2007-09-26 Prinsesstårtans vecka har startat

Prinsesstårtans vecka har startat
2007-09-26
För alla som älskar marsipan och tårta så finns det en extra bra anledning att köpa prinsesstårta just nu. Det är nämligen Prinsesstårtans vecka och en del av varje såld tårta går till Kronprinsessan Viktorias Fond.
Det är nu fjärde året i rad som branschföreningen Sveriges bagare & konditorer arrangerar Prinsesstårtans Vecka. 10 kronor av varje såld tårta och 2,50 kronor av varje bakelse går alltså till Kronprinsessan Viktorias Fond.
- Det är positivt att vi från bageri- och konditoribranschen på detta sätt kan vara med och stödja fonden. Vår förhoppning är att vi ska kunna överlämna ett betydande belopp även i år, säger Björn Hellman, vd i Sveriges bagare & konditorer. Under de tre år som vi genomfört aktiviteten så har vi överlämnat hela 500 000 kronor till Kronprinsessan Viktorias Fond. Det känns både glädjande och stimulerande.
Prinsesstårtans vecka genomförs hos medlemsföretagen i Sveriges bagare & konditorer och startade alltså i måndags.
- I branschen ser vi ständigt nya trender, men den klassiska prinsesstårtan står sig mycket bra även idag, avslutar Björn Hellman.